Cris af Enehielm (s. 1954) tunnetaan provokatiivisen kuvataiteen tekijänä. Hän toimii monialaisesti myös näyttelijänä, ohjaajana, käsikirjoittajana, tanssijana sekä puku- ja lavastesuunnittelijana. Vahvan naisnäkökulman omaava näyttely esittelee taiteilijan tuotantoa painottuen 1980–90–lukujen maalauksiin. Esillä ovat myös af Enehielmin kaksi uutta monumentaalimaalausta sekä katsaus taiteilijan tuotantoon performanssitaiteen uranuurtajana.
Af Enehielmin läpimurto kuvataiteilijana tapahtui 1980-luvun alussa, jolloin hän loi groteskin ruumiillisen naiskuvaston. Vaikutteita taiteeseensa hän otti oman elämänsä lisäksi mm. sarjakuvista, poptaiteesta ja mainosten naiskuvasta. 1990-luvun vaihteessa naishahmot vaihtuivat myyttisiksi ikiaikaisiksi jumalattariksi kunnianosoituksena äitiydelle tai luontoäidille. Teoksissa alkoi näkyä myös taiteilijan kiinnostus jungilaiseen psykologiaan ja itämaisuuteen.
Cris af Enehielm on ollut keskeinen vaikuttaja suomalaisessa performanssitaiteessa 1980-luvulta alkaen.
Enehielm oli mukana Fågel Fenix-, Les Mutiles-, Homo $-, ja Jack Helen Brut- performanssiryhmissä, viimeksi ääni- ja liikeperformanssiryhmässä Särjen äänessä. Yhteistä esityksille oli anarkistisuus ja sukupuolen käsitteen problematisointi. Vuonna 1983 syntynyt alter ego Blinda Morton puolestaan kirjoittaa lauluja, laulaa ja esiintyy.
Syksyllä 2017 sijoitetaan HAMin julkisen taiteen määrärahoilla tilatut Cris af Enehielmin kaksi monumentaalimaalausta Helsingin ruotsinkieliseen työväenopistoon Arbikseen. Teokset tulevat esille tähän näyttelyyn ennen niiden siirtoa lopulliseen sijoituspaikkaansa.
Näyttely on koottu pääosin HAMin kokoelmista.