Hyppää sisältöön

HAM etsii yleisötyön ja asiakaskokemuksen päällikköä

13.10.2023

HAM Helsingin taidemuseo on yksi Suomen ja pohjoismaiden merkittävimmistä taidemuseoista, joka katsoo tulevaisuuteen ja joka etsii kaikissa toiminnoissaan tapaa olla merkityksellinen yleisöilleen. HAMilla on laaja kansainvälinen näyttelytoiminta sekä yli 10 000 taideteoksen kokoelma, joka pitää sisällään Helsingin kaupungin julkisen taiteen kokoelman. HAM vastaa Helsingin taidekokoelmasta, tilaa uusia julkisia taideteoksia sekä hankkii kotimaista ja kansainvälistä taidetta. HAM vastaa myös nykytaidetapahtuma Helsinki Biennaalin tuotannosta ja Uudenmaan alueen alueellisesta taidemuseotehtävästä. HAMin henkilöstö ja toiminta siirtyivät 1.1.2023 alkaen säätiöön, joka on osa Helsingin kaupunkikonsernia.

Haemme nyt HAM Helsingin taidemuseoon

Yleisötyön ja asiakaskokemuksen päällikköä

vakituiseen työsuhteeseen 1.1.2024 alkaen.

Tehtävänäsi on johtaa ja kehittää HAMin yleisösuhdetta ja asiakaskokemusta. HAMin johtoryhmän jäsenenä osallistut koko organisaation strategiseen kehittämiseen. Johdat, kehität ja koordinoit sekä yleisötyön että asiakaskokemuksen tiimejä. Tehtäviisi kuuluvat asiakaspolun ja nykyaikaisen museokokemuksen suunnittelu ja toteutus sekä asiakkaille suunnattujen palvelupakettien kehittäminen ja konseptointi yhdessä muiden tiimien kanssa. HAMin eri toimintoihin liittyvän yleisötyön suunnittelu osana projektimallia on sinulle luontevaa. Vahvistat HAMin asiakkuuksia moniammatillisessa työyhteisössä ja vastaat asiakaspalvelun, opastoiminnan sekä saavutettavuuden kehittämisestä.

Sinulla on

  • tehtävään soveltuva ylempi korkeakoulututkinto
  • vahva näkemys ja monipuolista kokemusta taidemuseon yleisötyöstä ja asiakassuhteen vahvistamisesta
  • kehittävä työote
  • tehtävään tarvittavia verkostoja ja kyky kehittää verkostoja
  • kokemusta ja osaamista esihenkilönä toimimisesta
  • kokemusta budjetin hallinnasta
  • taiteeseen liittyvää sisältöosaamista

Sinulla on vahvat vuorovaikutustaidot ja tiedät, kuinka sitouttaa henkilöstö ja sidosryhmät kohti yhteisiä päämääriä. Sinulla on ymmärrystä ja osaamista digitaalisuuden mahdollisuuksista taidemuseossa. Talousosaaminen ja projektiosaaminen ovat välttämättömiä ominaisuuksia työn menestyksellisessä hoitamisessa. Viestit erinomaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti suomeksi ja englanniksi. Ruotsi ja muut kielet nähdään etuna. Arvostamme ratkaisukeskeistä otetta työhön, hyviä organisointi- ja yhteistyötaitoja, paineensietokykyä, joustavuutta ja sosiaalista tilannetajua.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden työskennellä osaavassa, positiivisessa ja innostavassa työyhteisössä. Tehtävässä on mahdollisuus työskennellä joustavien työaikojen puitteissa ja saat käyttöösi ePassin lounas- ja työmatkaedun.

Mikäli kiinnostuit paikasta joukossamme, lähetä hakemuksesi 31.10.2023 mennessä osoitteeseen rekry@hamhelsinki.fi. Liitä mukaan vapaamuotoinen hakemus sekä CV ja otsikoi viestisi: HAKEMUS, Yleisötyön ja asiakaskokemuksen päällikkö, oma nimesi. Nimeä myös liitteet siten, että niissä näkyy nimesi. Arvostamme monimuotoista ja yhdenvertaista työyhteisöä ja toivomme saavamme hakemuksia monenlaisilta ja monipuolisista taustoista tulevilta henkilöiltä. Lisätietoja tehtävästä antaa museonjohtaja Arja Miller ti 17.10. Klo 15–16, ke 18.10. Klo 11–12 ja pe 20.10. Klo 13–14, puh. +358 50 3361980.

Hae